COOKIE POLICY
Cookies zijn essentieel voor het optimaliseren van onze website. Cookies helpen ons om algemene gebruiksstatistieken op te slaan en zij slaan andere informatie op die ons in staat stelt om features zoals de vergelijkingstool te laten functioneren. De Cookies slaan GEEN persoonlijke data op die u kunnen identificeren. Meer info over cookies vindt u op onze Privacy Policy-pagina

3/10/2019

Ford gaat verder en biedt ultieme klantenservice

Express Service en Video Check komen tegemoet aan huidige klanteneisen

De herinvulling van het concept mobiliteit werpt een zoveelste uitdaging richting automotive sector. Zo ook voor autoconstructeur Ford die derhalve reeds volop inzet op elektrificatie, connectiviteit en autonomie. Connectiviteit en mobiliteit vinden echter evengoed invulling voor de klant in de service die hij of zij ervaart in de garage. Met 'Ford Video Check' wil de constructeur de klant dan ook betrekken bij wat er in de werkplaats met de wagen gebeurt en dat terwijl er via de 'Ford Express Service' wordt ingezet op het minimaliseren van de wachttijd en immobiliteit.

Ultieme Klantenservice

Klanten nog sneller bedienen en betrekken bij wat er in de werkplaats gebeurt? Het lijkt een utopie in de huidige automotive context. Niettegenstaande slaagt Ford erin deze combinatie succesvol aan de klant te brengen en haalt het er heel wat wederkerig voordeel uit.

Ford Express Service

Een afspraak voor onderhoud op een tijdstip dat u uitkomt, en binnen het uur weer de baan op? Met 'Ford Express Service' wordt steeds een snelle en efficiënte klantenservice gegarandeerd. Dankzij de toewijzing van twee techniekers aan één wagen en de uitvoering van taken volgens een strikt schema, kan Ford meer afspraken plannen op één dag, en kunnen ook eventuele spontane klantenbezoeken makkelijk ingepast worden. Dat de sleutel-tot-sleuteltijd (de tijd tussen afgeven en terug ophalen van de autosleutel aan de receptie) minder is dan een uur, wordt zeker ook door professionele klanten geapprecieerd. Zij willen zo weinig mogelijk van hun productieve tijd verliezen. Een ideale tool ter verhoging van de klantentevredenheid én ter bevordering van de klantenbinding. Dankzij de nauwe samenwerking tussen de technici, wordt ervaring bovendien beter doorgegeven. Een troef die zowel de capaciteit als de flexibiliteit in garages verhoogt.

Ford Video Check

'Ford Video Check' vormt onder meer een aanvulling op de Ford Express Service en stelt de klant in staat om het onderhoud van zijn of haar wagen letterlijk op te volgen. Omdat vertrouwen en betrouwbaarheid basisvoorwaarden zijn voor Ford, filmt de technieker na de inspectie op de brug verschillende controlepunten, terwijl hij de klant uitleg geeft over de staat van die punten. Om de klant letterlijk te tonen dat hij in goede handen is en dat zijn veiligheid centraal staat, worden bepaalde handelingen zoals de staat van de banden, remschijven of remblokken, ook effectief aangetoond met behulp van specifieke meetinstrumenten. Op deze manier wordt de klant effectief betrokken bij het gebeuren in de werkplaats en wordt er op een eigentijdse manier gecommuniceerd indien er bijvoorbeeld bijkomende werken worden vastgesteld waarvoor het akkoord van de klant nodig is.

Met Ford Video Check slaagt Ford erin de communicatie naar de klant duidelijk en transparant over te brengen. Hij of zij krijgt na de inspectie van de wagen een video toegestuurd die kan bekeken worden op smartphone of tablet. Bij eventuele meerwerken wordt steeds een offerte toegevoegd en kan de klant met één druk op de knop zijn of haar beslissing te kennen geven aan de garagist.

Nieuwe Skills

Deze nieuwe services vergen heel wat extra vaardigheden van Ford-technici. Zo wordt een deel van de controle tijdens het onderhoud van de wagen in één take gefilmd en tegelijk van begrijpelijke uitleg voorzien. De technicus moet dus zowel met de technologie vertrouwd zijn, alsook in communicatie treden met de klant. Naast de servicereceptionist of servicemanager, gaat nu dus ook de technicus klantgerichte communicatie voeren. Bovendien vereist de Ford Express Service dat de technici volledig op mekaar afgestemd zijn zodat er vlot en flexibel in team kan worden gewerkt en de nodige informatie kan worden uitgewisseld. Beide services vormen dus meteen de ideale basis om tegemoet te komen aan de huidige klanteneisen.

Neem contact op Boek een service



Nieuws